MASA ITU AKAN TIBA JUGA...

berjalanla tanpa henti wahai waktu...

aku hanya mengikut arahmu..

berpaksikan kuasa Allah Taala...


Monday, September 30, 2013

apelah nasib yee nak..ahaaii..

mention!!!aku buat blog ni utk aku bebel sorang2..harap maklum!!!!


macamnila...sebuah kehidupan..ada pasang surutnya,kecewa lawannya gembira,ketawa lawannya menangis,gagal lawanya menang....setiap sesuatu tu Allah jadikan berpasang2an.........

kesedihan...kegembiraan...semua dah aku alami..waaah.. rupanya perjalan hidup aku ni masih jauh,..memegang pada harapan..bergantung pada keadaan...keadaan xpernah salah...kita manusia yg mencipta keadaan itu...kita boleh merubah semuanya jika kita inginkan ianya berlaku dengan izin Allah swt.

Doa..
doa boleh merubah takdir..semuanya dgn izin Allah swt...

"ku sebut namamu didalam setiap hembusan nafasku,
"ku sebut namamu disetiap doa ku"
"jika kau bukan untukku ak sentiasa mendoakan kau akn mendapat yg lebih baik dariku,jgn dapt yg teruk dari ak.....yg boleh membawa kau ke syurga Allah"

aku xakan pernah berhenti daripada terus berdoa..semoga Allah mendengar,Dia tidak dgr sekarang mungkin akan dtg...aku yakin Allah akn memakbulkan doa ku..dan sekarang aku harus belajar erti redha mcammane ak selalu cakap pd die..

"by,plsss redha supaya kite berdua rasa tenang"

insyaAllah....

but to redha it very difficult to me to accept..because its hurt...i just give it to Allah.

mungkin kita sedang merancang yg terbaik skrang.tetapi rancangan Allah itu jauh lebih sempurna daripada kita , kerana Dia yg mencipta kita Dia pasti tau ape yg kita perlukan. Allah xakn bagi ape yg kite inginkan tetapi Allah akn bagi ape yg kita perlukan...apa yg harus kita lakukan adalh memohon padanya..

Allah terlalu rindukan umatnya,dan kerana itu Dia berikan ujian pada hamba yang Dia rindukan,..
Dia rindu mendengar kita merayu memohon meminta kepadaNya...Dia xkan pernah jemu mendengar pujuk rayu dan setiap permintaan kita....


Aku yakin Allah akn makbulkan doa ku.. jika tidak pasti Dia ada rancangan terbaik untukku....


alhamdulillah jika kau berusha merubah segalanya menjadi lebih baik..

No comments:

Post a Comment